Masz biuro w mieszkaniu? Sprawdź jakie zmiany wprowadził Fiskus

Firmy, które prowadzą działalność w mieszkaniu lub w domu, mają ostatnio duży problem. Urząd Skarbowy wprowadził zmiany w zasadach rozliczania czynszu za prowadzenie działalności we własnym mieszkaniu.

Aby móc zaliczyć w koszta firmowe, koszt czynszu oraz mediów za prowadzenie działalności w mieszkaniu, przedsiębiorca musi mieć wydzielone pomieszczenie, w którym tą działalność prowadzi.

Do tej pory nie było z tym większych problemów, ponieważ wystarczyło, że przedsiębiorca podawał procentowo, jaka powierzchnia przeznaczona jest do wykonywania działalności i mógł ten procent wrzucić w koszta firmowe.

Według danych Krajowej Izby Gospodarczej w naszym kraju ponad milion przedsiębiorców wykorzystuje własne mieszkanie na prowadzenie działalności. W większości są to programiści, graficy czy freelancerzy.

W Rozporządzeniu MF nie ma przepisu, który zmuszałby Urząd Skarbowy do takiej zmiany. Z rozporządzenia dotyczącego prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów zapisane jest tylko, że w kosztach można zaksięgować wydatki związane z "opłatami za czynsz, energię elektryczną, telefon, wodę, gaz i centralne ogrzewanie w części przypadającej na działalność gospodarczą".

Nie ograniczamy wyzwań - zmieniamy ich granice

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności
Jak wyłączyć pliki cookies?
ROZUMIEM